.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ملاقات خبرگان با هاشمی چگونه شکل گرفت؟

هر چند دیدار اعضای مجلس خبرگان با رییس این مجلس، امری متداول در هر دوره از اجلاس این نهاد به شمار می رود، ولی این رویداد در اجلاس دوره اخیر با حواشی خاص خود همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار عصرایران، در اجلاس شهریور ماه، وقتی قرار شد طبق سنت مألوف دیدار هاشمی رفسنجانی و اعضای مجلس خبرگان برگزار شود، تعدادی از نمایندگان این مجلس در اعتراض به مواضع اخیر هاشمی تصمیم گرفتند به این دیدار نروند و دیگران را نیز دعوت به عدم حضور کردند.

این وضعیت که در تاریخ مجلس خبرگان بی سابقه بود، توسط آیت الله قره باغی نماینده مردم آذربایجان غربی به دفتر مقام معظم رهبری اطلاع داده و کسب تکلیف می شود که پاسخی مبتنی بر دعوت به وحدت و همگرایی از سوی دفتر به وی داده می شود.

در این پاسخ خطاب به خبرگان رهبری توصیه شده بود که در مسیری گام برندارند که باعث انشقاق در عصای مسلمین شود.
متعاقب این پیام وحدت بخش، آن عده از نمایندگان خبرگان که خواستار عدم حضور در ملاقات با هاشمی بودند، در تصمیم خود صرفنظر کردند و بدین ترتیب ملاقات مذکور با حضور اکثریت اعضا صورت گرفت.

البته تعداد بسیار اندکی از اعضای خبرگان مانند آیت الله علم الهدی و آیت الله جنتی در این نشست حضور نداشتند.

به گزارش خبرنگار عصرایران، در این نشست تعدادی از خبرگان معترض به هاشمی از وی خواسته اند مواضعی هماهنگ تر با رهبری اتخاذ کند تا باعث ایجاد شائبه هایی مبنی بر اینکه بین او و رهبری اختلاف وجود دارد نشود.

آیت الله هاشمی نیز در این نشست به خبرگان اطمینان داده که هیچ اختلافی بین او و مقام معظم رهبری وجود ندارد و هرگاه در مسایلی بین ایشان اختلاف نظر وجود داشته باشد و بحث ها به نتیجه نرسد، وی از نظر ولی فقیه تبعیت می کند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در اجلاس اخیر خبرگان تاکید ویژه ای بر روی حفظ وحدت و دوری از اختلافات داشته اند به گونه ای که حتی هنگامی که تعدادی از اعضای مجلس خبرگان در صدد بودند آیت الله دستغیب، نماینده استان فارس را به دلیل مواضع اصلاح طلبانه اش از این مجلس حذف نمایند، رهبر انقلاب پس از مطلع شدن از این جریان، توصیه می کنند که نباید اختلاف نظرهای سیاسی باعث چنین برخوردهایی شود و بدین ترتیب برکناری این نماینده منتقد، از دستور کار خبرگان خارج می شود.

مقام معظم رهبری، در خطبه های نماز جمعه ماه رمضان بر این نکته تاکید داشتند که جذب حداکثری و دفع حداقلی سیاست نظام است و برادری و مهربانی، دو نیاز جدی امروز جامعه ما به شمار می رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهران احمدی 6 مهر 1388
سلام علیکم
با احترام نسبت به آقای هاشمی با عرض پوزش شاید ملاقات خبرگان با رئیس
خبرگا ن اگر تامل کنیم زیاد مورد ومفهوم نداشته باشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.